M2C Space je největším komerčním dohledovým centrem ve střední Evropě
Co to znamená, jsme se zeptali přímo generální ředitele společnosti pana Matěje Bárty.

Vy jste spoluzakladatel a generální ředitel společnosti M2C. Co si mám představit, když se řekne M2C?
Společnost M2C působí na českém trhu 27 let. Jsme mezinárodní firma, která se zabývá primárně bezpečností, správou a údržbou nemovitostí a za poslední léta i takzvanými chytrými technologiemi, které mají dlouhodobě ulehčit práci našim zákazníkům i zaměstnancům a posunout lidi blíže k automatizaci.
Jak jste se k tomu dostali? Od hlídání objektů k chytrým technologiím není přece jen úplně blízko.
V dobách, kdy začala ekonomická krize v celé Evropě a docházelo k redukci nákladů na tento typ servisu, jsme se rozhodli, že uděláme dva zásadní kroky. Jedním byl postupný přechod ke komplexní správě a údržbě budov a druhým bylo rozšíření našich služeb za hranice - do Evropy.
Trošku jste mi utekl od otázky k technologiím. Jak jste se k tomu dostali? Technologie jsou samozřejmě velkým fenoménem doby. Zvláště v posledních pěti letech, kdy je extrémní nedostatek pracovní síly nejen v České republice, ale i jiných zemích. Ten donutil přirozeným způsobem přemýšlet nejen nás, ale i celou řadu firem o tom, jak zefektivizovat činnost, ke které je běžně používána fyzická síla. Naším řešením je M2C Space. Dálkové středisko pro monitorování kamerových systémů, které díky analytickým softwarům pracuje jako lidský mozek a umí zpracovávat a reagovat na mnoho obrazových informací najednou, tak zákazníkovi dodává informace týkající se nejen bezpečnosti, ale rovněž informace týkající se správy nemovitostí a také informace marketingové, o něž je teď velký zájem. Posouváme se čím dál více k centrálnímu facility managementu, který dokáže ohlídat servisní intervaly, monitoruje energie i stav technologií - a ostraha je rovněž jeho součástí.
Na tuto službu určitě potřebujete spoustu zaměstnanců. Slyšela jsem, že jste se přestěhovali.
M2C Space jsme z kapacitních důvodů museli přemístit a rozšířit, protože poptávka po této službě je velmi extrémní a stoupající. Ano, máme pracoviště, které je opravdu velké. Dovolím si srovnat ho s NASA centrem ve Spojených státech, kde sedí desítky operátorů a analytiků, kteří tuto službu provádějí, resp. získávají podněty z kamerových systémů a z jiných zařízení, která používáme.

Kdybyste mi měl říci, jaké informace z kamer se dají získat - kromě toho, že tam přijde zloděj...
My je rozdělujeme na základní informace, to je například pohyb osob, které by se například měly v daném objektu nebo místech nacházet. Dále je to řada informací, které mohou být prospěšné a užitečné pro naše zákazníky, a to i z marketingového a obchodního hlediska. Například statistiky počtu návštěvníků na konkrétním místě, sle- dování odběru položek v regálech, monitoring pokladních operací, vzdálený monitoring technických zařízení budov, jako jsou klimatizace, IoT čidla a jiná, nebo kontrola dodržování BOZP či odhalování interní kriminality. Velmi populární je mimo jiné i využívání nejen on-line služeb, ale také off-line služeb. To znamená, že zákazní- ci chodí s požadavky, abychom pro ně zanalyzovali efektivitu jejich procesů i zpětně - třeba za měsíc, za půl roku.
Máte ještě nějaké novinky v oblasti technologií?
Naší další technologickou novinkou je elektronická recepční, kterou jsme představili loni v září. Pomáhá řešit problém s nedostatkem kvalifikované lidské síly a plně nahrazuje recepční v administrativních a komerčních objektech, případně v hotelech nebo v průmyslových areálech. Dlouhodobě používáme také službu M2C Support, což je ojedinělý software, který umožňuje našim zákazníkům mít formou mobilní apli- kace okamžitý on-line přehled o událostech v jejich objektu.
Další články
Na otázky odpovídá Tewfik Sabongui, CEO Colliers International s. r. o.
Pokud se zajímáte o moderní technologie, inovace, výjimečná řešení a jste jejich příznivcem, tak je tento článek určený právě vám.