M2C Space je největším komerčním dohledovým centrem ve střední Evropě

08.08.2019

Co to znamená, jsme se zeptali přímo generální ředitele společnosti pana Matěje Bárty.

Matěj Bárta
Matěj Bárta

Vy jste spoluzakladatel a generální ředitel společnosti M2C. Co si mám představit, když se řekne M2C?

Společnost M2C působí na českém trhu 27 let. Jsme mezinárodní firma, která se zabývá primárně bezpečností, správou a údržbou nemovitostí a za poslední léta i takzvanými chytrými technologiemi, které mají dlouhodobě ulehčit práci našim zákazníkům i zaměstnancům a posunout lidi blíže k automatizaci.

Jak jste se k tomu dostali? Od hlídání objektů k chytrým technologiím není přece jen úplně blízko.

V dobách, kdy začala ekonomická krize v celé Evropě a docházelo k redukci nákladů na tento typ servisu, jsme se rozhodli, že uděláme dva zásadní kroky. Jedním byl postupný přechod ke komplexní správě a údržbě budov a druhým bylo rozšíření našich služeb za hranice - do Evropy.

Trošku jste mi utekl od otázky k technologiím. Jak jste se k tomu dostali? Technologie jsou samozřejmě velkým fenoménem doby. Zvláště v posledních pěti letech, kdy je extrémní nedostatek pracovní síly nejen v České republice, ale i jiných zemích. Ten donutil přirozeným způsobem přemýšlet nejen nás, ale i celou řadu firem o tom, jak zefektivizovat činnost, ke které je běžně používána fyzická síla. Naším řešením je M2C Space. Dálkové středisko pro monitorování kamerových systémů, které díky analytickým softwarům pracuje jako lidský mozek a umí zpracovávat a reagovat na mnoho obrazových informací najednou, tak zákazníkovi dodává informace týkající se nejen bezpečnosti, ale rovněž informace týkající se správy nemovitostí a také informace marketingové, o něž je teď velký zájem. Posouváme se čím dál více k centrálnímu facility managementu, který dokáže ohlídat servisní intervaly, monitoruje energie i stav technologií - a ostraha je rovněž jeho součástí.

Na tuto službu určitě potřebujete spoustu zaměstnanců. Slyšela jsem, že jste se přestěhovali.

M2C Space jsme z kapacitních důvodů museli přemístit a rozšířit, protože poptávka po této službě je velmi extrémní a stoupající. Ano, máme pracoviště, které je opravdu velké. Dovolím si srovnat ho s NASA centrem ve Spojených státech, kde sedí desítky operátorů a analytiků, kteří tuto službu provádějí, resp. získávají podněty z kamerových systémů a z jiných zařízení, která používáme.

Kdybyste mi měl říci, jaké informace z kamer se dají získat - kromě toho, že tam přijde zloděj...

My je rozdělujeme na základní informace, to je například pohyb osob, které by se například měly v daném objektu nebo místech nacházet. Dále je to řada informací, které mohou být prospěšné a užitečné pro naše zákazníky, a to i z marketingového a obchodního hlediska. Například statistiky počtu návštěvníků na konkrétním místě, sle- dování odběru položek v regálech, monitoring pokladních operací, vzdálený monitoring technických zařízení budov, jako jsou klimatizace, IoT čidla a jiná, nebo kontrola dodržování BOZP či odhalování interní kriminality. Velmi populární je mimo jiné i využívání nejen on-line služeb, ale také off-line služeb. To znamená, že zákazní- ci chodí s požadavky, abychom pro ně zanalyzovali efektivitu jejich procesů i zpětně - třeba za měsíc, za půl roku.

Máte ještě nějaké novinky v oblasti technologií?

Naší další technologickou novinkou je elektronická recepční, kterou jsme představili loni v září. Pomáhá řešit problém s nedostatkem kvalifikované lidské síly a plně nahrazuje recepční v administrativních a komerčních objektech, případně v hotelech nebo v průmyslových areálech. Dlouhodobě používáme také službu M2C Support, což je ojedinělý software, který umožňuje našim zákazníkům mít formou mobilní apli- kace okamžitý on-line přehled o událostech v jejich objektu.

Další články

ČSPÚ LIBLICE

28.04.2022

"Udržitelný rozvoj, digitalizace a robotizace - za vším je člověk"